Android 3.0 Honeycomb iz developerskog ugla

Možete pogledati prethodni tekst o Android 3.0 Honeycomb-u namenjenom korisnicima, a ovaj tekst je namenjen developerima, odnosno svima koji se interesuju za razvoj na Android platformi. U ovom tekstu ćemo pričati o novim developerskim opcijama. Sve slike i informacije su sa androidcommunity.com.

head

NOVE DEVELOPERSKE MOGUĆNOSTI

U ovom tekstu ćemo malo zaviriti ispod haube i videti šta programeri mogu da rade sa Honeycomb-om. Znači ovo je tekst za sve one koji prave aplikacije, igre, hakove i razna dodatna podešavanja već odličnog sistema. Pokrićemo u tekstu korisnični interfejs, 2D i 3D grafiku, arhitekturu višejezgarnih procesora, bogate multimedije i povezivanja, poboljšanja za dodatna proširenja, i kompatibilnost (za aplikacije koje već postoje). Pretpostavlja se da se već razumete u razvoj na Androidu tako da mnoge izraze neću prevoditi u ovom tekstu.

vidžeti

Novi framework za korisnički interfejs

Kao što već verovatno znate, Honeycomb je napravljen za veće uređaje, pogotovo za tablete. Tako da imamo novi korisnički interfejs u novom framework-u za kreiranje aplikacija za tablete.

Activity Fragments (fragmentacija aktivnosti)

U Androidu 3.0 ćete moći da Activities (aktivnosti) vaših aplikacija rasčlanite na podkomponente koje nazivamo fragmentima (Fragments). Fragmenti se mogu kombinovati i tako kreirati mnogo bogatije i interaktivnije iskustvo i doživljaj aplikacija. Na primer, imaćete mogućnost da kreirate panele slične Home ekranima na Androidu. Ove panele možete da koristite za situacije gde korisnik komunicira sa svakim panelom nezavisno – multiplayer igre.

Fragmenti mogu biti dodati ili uklonjeni, zamenjeni i animirani unutar jedne aktivnosti (Activity) dinamički. Tako se mogu koristiti više puta i  modularni su. Zahvaljujući modularnosti fragmenata, mogu se naterati da rade i na velikim i na malim ekranima.

uiwidgets

Redizajniranje UI vidžeta

S’obzirom na veće dimenzije ekrana, vidžeti će biti redizajnirani da bi radili još bolje. Android 3.0 nudi bolji set UI vidžeta koje možete da koristite da dobijete  više od vaše aplikacije. Svi ovi novi UI vidžeti su kreirani da se koriste sa Honeycomb novom holografskom temom. Među njima su:
• 3D Stack (za male galerije, za povezivanje panela)
• Search Box (za pretraživanje)
• Date/Time Picker
• Number Picker
• Calendar
• Popup Menu

top bar

Action Bar (akcioni bar)

Na vrhu ekrana se nalazi Action Bar koji može biti sakriven i ne korišćen ukoliko nemate potrebu za njim. Ovaj bar daje korisnicima brzi pristup do vidžeta, statusa, kontekstualnih opcija, navigacije i bilo čemu drugom što mu dodelite u podešavanjima. Aplikacije mogu koristiti akcioni bar za šta god vi poželite. Korisnici će uvek znati da akcioni bar postoji i sigurno će u svakoj aplikaciji kliknuti na nešto u akcionom baru da vide da li ima dodatnih opcija.

notifications

Bogatije notifikacije

Ako ste mislili da su notifikacije bile dosad bogate, niste bili u pravu. U Honeycomb-u, imaćete priliku da notifikacije iskoristite za mnogo bolji korisnički utisak. Nova builder class-a će omogućiti da kreirate notifikacije sa:
• velikim i malim ikonama,
• naslovom,
• flegom (flag) za prioritet,
……

copypaste

Multiselect / Clipboard / Drag-and-Drop

Mod za multiselktovanje se sada može iskoristiti za rukovanje sa kolekcijama item-a u listama ili tabelama. Selekcija više elemenata je sada realnost. Možete koristiti i Clipboard sistem koji je malo dorađen. Uz pomoć novog DragEvent framework-a možete lakše da organizujete i raspoređujete fajlove drag&drop opcijama.

stacks

Visoke performanse  2D i 3D grafike


Animation Framework (animacija)

Ovo je nova opcija platforme koja uključuje fleksibilne animacije framework-a sa kojima se lako mogu animirati parametri UI elemenata:
• Views,
• Widgets,
• Fragments,
• Drawables,
• ili bilo koji drugi objekat. Animacije imaju efekat fade između stanja, mogućnost dodavanja pokreta, loop-a animirane slike i objekta koji se pomera, menjanje boje…

Hardversko ubrzanje 2D grafike

U Honeycomb-u možete raditi sa potpuno novim hardverskim ubrzanjem OpenGL renderera koje omogućavaju vašim grafičkim operatorima i aplikacijama da se ponašaju brže.
A te operacije su:

• Canvas,
• Paint,
• Xfermode,
• ColorFilter,
• Shader,
• i Camera je ubrzana. Imate mogućnost da kontrolišete kako će se ponašati hardversko ubrzanje na svakom nivou posebno. Moći ćete da ga selektujete i aktivirate u specifičnim stanjima  Activities, Views, ili jednostavno globalno.

Renderscript 3D Graphics Engine

Potpuno nov runtime 3D framework pod nazivom Renderscript. Ovaj framework sadrži API-je za izgradnju 3D scena i za nezavisne šejderske jezike za maksimalne performanse. Sa Renderscript-om ćete moći da ubrzate procesiranje podataka kao i grafičkih operacija.

Podrška za arhitekturu višejezgarnih procesora

Android 3.0 je prvi Android OS koji zapravo nudi pravu podršku za višejezgarne i jednojezgarne procesore. Da bi se omogućila sinhronizacija višejezgarnih procesora, bilo je potrebno napraviti nekoliko izmena na Dalvik VM-u, Bionic library-u, kao i druge promene koje zasad nisu poznate. Optimizacija koja je ovde sprovedena će pružiti beneficije kako višejezgarnim tako i jednojezgarnim procesorima.

Bogata multimedija i povezivanje
HTTP Live Streaming

Aplikacije sada mogu da preuzmu URL M3U plejliste i da je ubace u media framework za HTTP live streaming. Ovaj media framework podržava veći deo live streaming-a sa HTTP-a uključujući i prilagodljiv (adaptive) bit rate.

Pluggable DRM Framework

Honeycomb daje mogućnost poboljšanog DRM (Digital Rights Management) framework-a koji dozvoljavaju pristup zastićenim sadržajima. Ovo je sistem za upravljanje pravima i zastićenim podacima.

Digital Media File Transfer

Nova platforma omogućava ugrađenu podršku za MTP/PTP (Media Transfer Protocol/Picture Transfer Protocol) preko USB-a, koja omogućava korisnicima transfer bilo koje vrste media podataka između uređaja i desktop računara. Mogućnosti za iskorišćenje su zaista velike.

Dodatni tipovi povezivanja

API podrška je sada uvedena i za Bluetooth A2DP i HSP profile.

Sada su podržani i novi tipovi polisa kao recimo za:
• enkriptovan sadržaj,
• trajnost lozinke,
• istoriju lozinke

Kompatibilnost sa postojećim aplikacijama

Android 3.0 Honeycomb je potpuno kompatibilan sa aplikacijama koje su razvijene za manje ekrane i ranije verzije Android OS. Neće biti potrebna nikakva promena koda da bi aplikacije radile na novom Honeycomb holografskom UI-u. Potrebno je samo načiniti male promene u manifest fajlu.

via androidcommunity.com

Objavljeno u Programiranje

goldie

Zlata
Veličković
Objavila tekstova:
Devojka u gik svetu (giketa) se retko viđa, pogotovo kada je pri tom developer i preduzetnica. Poznatija je na Twitteru pod pseudonimom Kremašica a možete je pratiti na ličnom twitter nalogu @goldieui. Mi imamo čast da nam je ona jedan od autora na ovom sajtu. Posle HTC Desire, Sony Ericsson Xperia arc-a i Nexus-a 4, sada je vlasnica LG Nexus 5 telefona. Voli da čita zanimljive vesti i da ih deli sa drugima. (napisao: eboye)

Ostavi komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena. Polja koja su obavezna obeležena su sa *

Obavestite me o budućim komentarima e-mail-om. Takođe se možete pretplatiti bez komentarisanja.